torsdag 11 april 2013

Jobba 12 timmar om dagen





Väldigt slitigt på jobbet just nu. Har börjat på ett nytt jobb för några månader sedan och det är många dagar som det blir över 12 timmar om dagen. Med min lön på 25.000 kr får jag en timpenning på 78 kr i sådana fall.... Inte så roligt. Men jag gör det för att träffa rätt människor, lära mig rätt saker och hamna på ett spår som absolut kommer att leda mot högre lön i framtiden. Pratade med en kompis på ett annat företag som gör ungefär samma saker som mig och han har 40.000 kr i månaden. Det hade inte varit helt fel.

Aja, jag gillar mitt jobb ändå. Jag har nästan alltid kul på jobbet och känner att jag utvecklas varje dag så jag borde inte klaga. Men att komma hem, gå och lägga sig direkt och sedan gå till jobbet direkt morgonen efter gör att man blir lite småirriterad efter ett tag...

Uppdatering: Utanför fönstret ser jag några gatuarbetare stå och huttra i kylan. Jag borde vara mer tacksam för mitt jobb. 

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad jobbar du med? Ekonomi eller,,,

    SvaraRadera
  2. Utbildad civilekonom men jobbar inte direkt med ekonomi i dagsläget. Vill helst inte skriva för mycket då jag vill vara anonym men ska lägga upp ett blogginlägg med lite info.

    SvaraRadera