söndag 4 augusti 2013

Ett något försenat månadsbokslut för juli 2013

Haft mycket på jobbet att göra så detta månadsbokslut för juli är några dagar sent. Som jag tidigare skrivit blev detta en hemsk dyr månad. Med hemförsäkring, en minisemester, köpta Thailandbiljetter, kollektivtrafikårskort, hundmat och annat. 


Resultatet blev att vi kunde inte lägga undan någonting till sparande. Vi tog till och med ut 2.200 kr från Avanza-kontot. Dock steg aktierna med 2.000 kr också så nettotillgångsökningen blev i princip noll. 


(Summeringsposterna avrundas nu till närmsta tusental som ni ser. Detta för att man ska kunna fokusera på det som är viktigt och inte fastna i detaljer.)








CSN-skulden låg kvar på ungefär samma nivå då frugan inte har något lån nu på sommaren då hon bara jobbar extra. 






Genomsnittsparandet sänktes markant från 16 tkr till 14 tkr som ni ser i diagrammet ovanför. Måste jobba upp detta igen nu. 




Ja, inte mycket att säga antar jag. En del slöseri gjorde detta men också en del saker som gör att vi sparar pengar i det långa loppet så det är inte lika hemskt som det ser ut. Nu får man ta nya tag och försöka jobba upp genomsnittsparandet igen. Jag vill att det ska gå upp till högre summor igen men det dröjer nog då "den utgiften" kommer snart också. 





1 kommentar:

  1. Hehe, gillar speciellt den sista bilden. Känns som jag befinner mig någonstans mitt inne i virrvarret...

    SvaraRadera